Studenten lerarenopleiding helpen scholieren achterstanden inlopen

Studenten van de Lerarenopleiding van het ICLON staan klaar om scholieren te helpen bij het inlopen van achterstanden door de coronacrisis.

Een deel van de kinderen en jongeren heeft een achterstand opgelopen als gevolg van de coronacrisis. Scholen gaan na wie extra hulp nodig heeft en in welke vorm, zoals zomerscholen of bijlessen buiten de reguliere schooltijd.

Studenten van lerarenopleidingen en pedagogische studies kunnen leraren hierin bijstaan. Op deze manier doen studenten, onder begeleiding, extra praktijkervaring op, verdienen ze in bepaalde gevallen studiepunten of wat extra’s als een vakantiebaan.

In Leiden, Amsterdam en Utrecht ontwikkelen universiteiten nu al een aanbod voor scholen, waar studenten van de lerarenopleidingen kunnen worden ingezet. Voor het nieuwe schooljaar wordt onderzocht of deze initiatieven landelijk kunnen worden opgeschaald.

Lees het persbericht van het Ministerie van OC&W.

Meer informatie over de rol van de lerarenopleiding van het ICLON is te verkrijgen bij Hanny Gijsman.