'Integrated Projects' over fysiek geweld en openbare orde

De eerstejaarsstudenten van de Bachelor Security Studies hebben hun laatste blok afgesloten met het vak 'Integrated Project 1'.

Als onderdeel van de onderwijsfilosofie van het programma 'Explore, Understand & Do' kregen studenten de opdracht om de kennis en inzichten die zij in hun eerste jaar hebben opgedaan te combineren en een item te ontwikkelen waarmee zij aandacht besteden aan een hedendaagse uitdaging op het gebied van fysiek geweld en openbare orde.
Het doel was om een item naar keuze te creƫren waarmee veranderingen in gang gezet zouden kunnen worden, hierbij moest worden uitgegaan van de principes en methodes van Design Science.

De meerderheid van de studenten maakte uiteindelijk een podcast, waarvoor ze onderzoek deden naar verschillende onderwerpen zoals huiselijk geweld, sekshandel, antisemitisme, rellen en politiegeweld. Ondanks dat de studenten vanwege de pandemie gedwongen waren om online en vanuit huis te werken en ook op die manier hun interviews af te nemen, is het ze gelukt om in slechts zeven weken prijzenswaardige resultaten af te leveren. Hun podcasts zijn nu beschikbaar op verschillende streaming platforms, een overzicht hiervan is te vinden op de website van Anchor FM.