Kiezen maar! Drie introductieweken voor studenten Universiteit Leiden

Leiden of Den Haag? Nederlands of Engels? Die twee vragen bepalen welke introductieweek aankomende studenten van de Universiteit Leiden het beste kunnen kiezen: EL CID, HOP of OWL.

De inschrijving voor de introductieweken is geopend en loopt als een trein. Op de eerste dag van de inschrijving meldden zich al evenveel studenten als in de eerste tien dagen vorig jaar! Dus wees er snel bij, en schrijf je in.

EL CID

Leiden – (vooral) Nederlands – 5 t/m 19 augustus

De Enige Leidse Commissie Introductie Dagen (EL CID) organiseert al sinds 1970 de introductieweek voor studenten van de Universiteit Leiden. Het is de ideale manier om kennis te maken met elkaar, ouderejaarsstudenten, de universiteit en alles wat de stad en het verenigingsleven te bieden heeft.

Vanwege de coronamaatregelen zal de EL CID er in 2020 anders uitzien dan voorgaande jaren. Van woensdag 5  t/m vrijdag 7 augustus zal er een online programma plaatsvinden op een groot online platform. Van zondag 9 t/m woensdag 19 augustus vinden er tien fysieke dagen in Leiden plaats, waarvoor jij samen met je groepje één dag in Leiden wordt uitgenodigd. Deelname aan de fysieke dag is niet verplicht.

Website EL CID

HOP

Den Haag – Nederlands & Engels – 17 t/m 21 augustus

De Universiteit Leiden is gevestigd in twee steden: Leiden en Den Haag. Sinds 2016 biedt de universiteit een volledige introductieweek in Den Haag: The HOPweek. Deze week is speciaal voor studenten van de bacheloropleidingen Bestuurskunde, International Studies, International Relations and Organisations en Security Studies. Ook studenten van de masteropleidingen die worden gegeven in Den Haag kunnen meedoen. Leer elkaar, de studie en het Haagse studentenleven kennen.

Ook de HOP zal natuurlijk aanpassingen moeten doen vanwege het coronavirus. Hoe dat er precies uit gaat zien, is nog niet helemaal duidelijk, maar er wordt hard aan gewerkt! Houd daarom de website goed in de gaten.

Website HOP-week

OWL

Leiden – Engels – 24 t/m 28 augustus

Enjoy five days of fun, music, culture, sports, games and making new friends. Dat is de Orientation Week Leiden, kortweg OWL. Deze week is bedoeld voor nieuwe internationale studenten aan de Universiteit Leiden. Maar ook Nederlandse masterstudenten zijn van harte welkom!

In 2020 biedt de OWL een volledige blended introductieweek aan. Dat wil zeggen dat de volledige introductie vanuit huis te volgen is, maar dat er ook offline activiteiten worden georganiseerd voor degenen die wél in staat zijn om naar Leiden te komen.

Website OWL

‘We bieden studenten een warm welkom, fysiek en online’

Vicerector Hester Bijl legt uit wat er nu en straks weer kan in de anderhalvemeteruniversiteit. ‘We willen academische vorming én een sociaal vangnet bieden.’