Nieuwe hoogleraar Biotherapeutics delivery bij LACDR

Matthias Barz is benoemd tot hoogleraar Biotherapeutics delivery bij het Leiden Academic Centre for Drug Research (LACDR).

Barz heeft een achtergrond in polymeerchemie en organische chemie. Hij studeerde scheikunde aan de Johannes Gutenberg-Universiteit Mainz (Duitsland) en Seoul National University (Zuid-Korea) en promoveerde in de polymeerchemie aan de Johannes Gutenberg-Universiteit Mainz (Duitsland) in 2009. Na het behalen van zijn PhD werkte hij in laboratoria in Spanje en de Verenigde Staten.

In 2013 startte hij zijn eigen lab terug in Mainz en begon hij aan zijn habilitatie (een wetenschappelijke promotie die na de eerste promotie volgt), die hij eind 2016 afrondde. In het voorjaar 2020 trad hij toe tot de Universiteit Leiden als hoogleraar Biotherapeutics delivery binnen LACDR. Momenteel verhuist hij zijn onderzoeksgroep van Mainz naar Leiden.

Lees meer in het Engelstalige bericht.