KNAW-NIAS beurs voor Anar Ahmadov

Anar Ahmadov, Universitair Docent Politieke Economie aan het Leiden University College in Den Haag,, heeft een onderzoeksbeurs gekregen van het Netherlands Institute for Advanced Study (NIAS) in de Geesteswetenschappen en Social Wetenschappen (NIAS-KNAW).

De toekenning van de onderwijsbeurs, stelt Ahmadov in staat om te werken aan zijn project: ''Explaining Petriarchy: Historicising the Relations between Islam, Oil, and Women's Rights.''Anar maakt deel uit van een zorgvuldig geselecteerde internationale gemeenschap van ongever 60 wetenschappers, kunsternaars en schrijvers. Het succespercentage van het aanvragen van een NIAS- beurs ligt rond de tien procent.

NIAS - een van de instituten van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW) - biedt een fysieke en interllectuele ruimte voor geavanceerd onderzoek in de geesteswetenschappen en sociale wetenschappen die wordt aangedreven door nieuwsgierigheid en interdisciplinaire samenwerking. Het NIAS-KNAW biedt tijdelijke beurzen aan internationale en Nederlandse wetenschappers en is gevestigd in Amsterdam.