Arco Timmermans en Wimar Bolhuis op BNR Radio over VNO-NCW

Verschillende media spreken over een akkoord van het voorstel voor een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZP’ers, wat onderdeel is van het pensioenakkoord. Zelf zaten de ZZP’ers echter niet aan tafel tijdens de onderhandelingen, maar werden vertegenwoordigd door Stichting van de Arbeid waar VNO-NCW onderdeel van is.

Arco Timmermans, Bijzonder Hoogleraar Public Affairs bij het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden en Wimar Bolhuis, Universitair Docent bij de Faculteit Governance and Global Affairs spreken in het Lobbypanel van BRN Radio over de invloed van VNO-NCW. ‘Het beeld in Nederland is dat VNO-NCW de machtigste lobbyorganisatie is die we hebben’ zegt Arco Timmermans. ‘Het is een beetje overdreven, maar belangrijk voor VNO-NCW is vooral het bruggen slaan tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties, dat is de toekomst’.

Luister het volledige fragment op de website van BNR Radio.