Stephanie Rap neemt KNAW Young Career Award in ontvangst

Op dinsdag 4 februari 2020 kreeg universitair docent kinderrechten Stephanie Rap de KNAW Early Career Award 2019 uitgereikt. Ze kreeg de prijs voor haar onderzoek naar de betekenis van internationale kinderrechten.

De toekenning werd eind vorig jaar bekendgemaakt. In haar onderzoek combineert Rap verschillende onderzoeksmethoden om de betekenis van internationale kinderrechten, in het bijzonder het recht om te participeren in juridische procedures, te analyseren en te begrijpen.

Met de KNAW Early Career Award wil de KNAW jonge getalenteerde onderzoekers na hun promotie een steuntje in de rug geven. De award is bedoeld voor onderzoekers die aan het begin van hun carrière staan en die in staat zijn vernieuwende en originele onderzoeksideeën (verder) te ontwikkelen.

De toekenning van de award betekent dat Rap een beurs ontvangt van 15.000 euro, dat kan worden besteed aan de onderzoekscarrière.