Collegezalen Arsenaal vanaf 3 maart in gebruik

Op 3 maart is het verbouwde Arsenaal er klaar voor. Studenten kunnen dan terecht in de twee collegezalen. Met de oplevering van het vernieuwde Arsenaal is opnieuw een stap gezet in de verwezenlijking van de Humanities Campus.

Nieuwe faciliteiten Arsenaal

Het monumentale pand is de afgelopen maanden grondig verbouwd tot een moderne lichte locatie. Je vindt er maar liefst 100 zelfstudieplekken, twee collegezalen ofwel Active Learning Classrooms met een modulaire inrichting, werkkamers voor medewerkers, koffiecorners, ruimtes voor de verschillende studieverenigingen en de onderwijsadministratie. Het twee verdiepingen tellende Arsenaal is daarmee primair de thuisbasis voor het Leiden University Centre for the Arts in Society (LUCAS) en medewerkers van gedeelde BA opleidingen Engels en Duits van het LUCAS en LUCL instituut.

De medewerkers verhuizen later, in de week van 16 maart, naar het Arsenaal. Zij worden persoonlijk geïnformeerd door het LUCAS over de gang van zaken rondom de verhuizing.

Bouwen aan de Humanities Campus

Het Arsenaal is na het P.J. Veth-gebouw het tweede gebouw dat binnen het project Humanities Campus onder handen is genomen. Met de vernieuwing van de gebouwen zorgt de universiteit voor moderne huisvesting die ruimte biedt aan de faculteit Geesteswetenschappen. Het streven is met de Humanities Campus een aantrekkelijke onderwijsomgeving te creëren waar studenten en medewerkers graag verblijven en elkaar ontmoeten.

Neem een kijkje

Ben je benieuwd naar hoe het Arsenaal er nu uitziet? Kom vooral een kijkje nemen – bij voorkeur na 23 maart, want dan zijn ook de medewerkers verhuisd. In mei wordt het pand officieel geopend.

Meer informatie

Voor meer informatie over de Humanities Campus zie deze projectsite of stel je vraag via hc-info@hum.leidenuniv.nl.