Yannick van den Brink spreker tijdens live webinar ‘Pre-Trial Detention of Children in India’

Op 27 januari 2020, heeft mr. dr. Yannick van den Brink, universitair docent bij de afdeling Jeugdrecht, deelgenomen aan een live webinar getiteld 'Pre-Trial Detention of Children in India'.

Tijdens het webinar presenteerde Van den Brink enkele recente ontwikkelingen op het gebied van internationale kinderrechten en jeugdstrafrecht. De andere sprekers waren Justice Madan B. Lokur, voormalig rechter van de Supreme Court of India, Bharti Ali, directeur van het HAQ Centre for Children’s Rights (New Delhi), en de oprichter van Juvenile Justice Advocates International, Douglas Keillor (Mexico City).

Het webinar besprak de noodzaak tot het hervormen van het jeugdstrafrecht en het verminderen van het gebruik van voorarrest van kinderen in India. Aandacht is besteed aan verschillende succesvolle strategieën om het gebruik van voorarrest van kinderen en de duur daarvan terug te dringen. Professionals uit India en andere delen van de wereld hebben het webinar via een livestream gevolgd.

Het webinar is te bekijken via deze link.