Meet the professor in Den Haag

Ook in Den Haag gaan hoogleraren van de Universiteit Leiden naar basissscholen om te vertellen over wetenschap en onderzoek. Tijdens de les staat onderzoekend leren centraal.

Hoogleraren bezoeken basisscholen

Het Wetenschapsknooppunt Leiden organiseert voor de 2e keer Meet the professor voor groep 7 van scholen in de regio Leiden/Den Haag, de vestigingsplaatsen van de Universiteit Leiden. Alle lessen vinden plaats om 11.00 uur op vrijdag 7 februari 2020. Op deze dag viert de Universiteit Leiden haar 445e dies natalis (verjaardag).

Haagse professoren

In Den Haag zullen de hoogleraren Bussemaker, Klievink, Koenders, O' Malley en Steunenberg voor de klas staan van verschillende Haagse basisscholen. Deelnemende scholen zijn Het Volle Leven, SBO de Bonte Vlinder, de Koningin Beatrixschool en de Van Ostadeschool.

Onderzoekend leren

De kinderen maken kennis met onderzoek en wetenschappers, dankzij een les van een professor in hun eigen klas. Onderzoekend leren staat centraal: van tevoren maken de leerlingen diverse opdrachten en ontdekken zo wie er in hun klas een les zal geven. De lessen sluiten aan bij Wetenschap & Technologie (W&T) en gaan over wetenschap, onderzoek doen en de Universiteit Leiden.

Indruk van Meet the professor 2019

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of