Hans-Martien ten Napel in de nationale en internationale media over zijn boek

Voor de tweede keer binnen een half jaar is Hans-Martien ten Napel uitgenodigd om het openingsessay te schrijven voor een serie internationale blogposts.

De eerste keer was op 15 juli 2019, toen hij de aftrap gaf voor een reeks over het recht op vrijheid van godsdienst en levensovertuiging op het Religion en Global Society Blog van de London School of Economics and Political Science.

De tweede keer vormt zijn essay het startpunt voor een serie over de relatie tussen natuurrecht en mensenrechten in het licht van de onlangs geïnstalleerde Commission on Unalienable Rights van het U.S. State Department. Deze serie verschijnt op het Canopy Forum van het Center for the Study of Law and Religion aan Emory University, USA. De titel van het mede in het onderwijs gegroeide essay luidt: “A Natural Law Basis for Human Rights?”

Eind november vorig jaar wijdde het nieuws- en opinieblad CW Opinie zijn omslagartikel (zie foto) aan het boek Constitutionalism, Democracy and Religious Freedom. To Be Fully Human van Hans-Martien, waarvan in 2019 een paperback-editie verscheen. Het betreffende interview, getiteld “De liberale democratie is bezig haar eigen graf te graven”, was eerder al gepubliceerd op het nieuwe mediaplatform Het Goede Leven.

Hans-Martien gaf tevens een reactie op de stelling van integratie-expert  Walter Palm dat “het sluipend gif van islamofobie de Grondwet heeft bereikt” in het Reformatorisch Dagblad. Ook verscheen een signalering van (o.a.) zijn boek van de hand van advocaat mr. drs. J. van den Brink  in het Nederlands Juristenblad onder de titel: “Subsidie aan levensbeschouwelijke organisaties is ook van deze tijd.”