4-jarig EDPB framework contract toegewezen aan eLaw

Dr. Karolina La Fors, post-doc onderzoeker bij eLaw - Centrum voor Recht en Digitale Technologie van de Universiteit Leiden, heeft in een consortium met Milieu Consulting (leider van het consortium), de Vrije Universiteit van Amsterdam (CLI-Centre for Law and Internet), de Universiteit van Leuven (Centrum voor IT- en IP-recht) en de Universiteit van Namen (Onderzoekscentrum voor Informatie, Recht en Maatschappij - CRIDS) een 4-jarig framework contract gewonnen in opdracht van de European Data Protection Board (EDPB). Het contract heeft de titel EDP/ 2019/02 - "Studies naar de implicatie van verschillende GDPR-bepalingen, jurisprudentie en andere wetten die van invloed zijn op gegevensbescherming".

Dr. Karolina la Fors

In het eerste jaar kunnen wetenschappers van eLaw bij 7 case studies een bijdrage leveren. Op deze manier kunnen ze het werk van EDPB ondersteunen door de implicaties van GDPR in diverse big data contexten gedurende een periode van vier jaar in kaart te brengen.

Dit nieuwsbericht gaat verder in het Engels.