Joyce Esser tweede bij Piet Hein Donner Scriptieprijs

Afgelopen woensdag vond de uitreiking van de Piet Hein Donner Scriptieprijs plaats. Deze prijs is ter gelegenheid van zijn afscheid als vice-president door de Raad van State aan Donner cadeau gedaan. Joyce Esser, Onderwijs en Onderzoekmedewerkster bij de afdeling Staats- en Bestuursrecht heeft de 2e prijs gewonnen.

De prijs wordt toegekend aan de auteur van de beste scriptie over de Nederlandse democratische rechtstaat en bedraagt naast een oorkonde €2500,-. De jury bestond uit Piet Hein Donner, Bart Jan van Ettekoven (voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State) en Sylvia Wortmann (lid van de Raad van State).

Joyce Esser, Onderwijs en Onderzoekmedewerkster aan de Universiteit Leiden, werd genomineerd voor haar scriptie over overheidsaansprakelijkheid in het subjectiverend bestuursprocesrecht. Samen met de andere twee laatst overgebleven genomineerden presenteerde zij haar scriptie in de balzaal van de Raad van State voor wetenschappers, staatsraden en andere geïnteresseerden. Uiteindelijk won zij nipt de tweede prijs, winnaar werd Chris Adriaansz met zijn scriptie over Algoritmes en besluiten.

Meer informatie over de Piet Hein Donner scriptieprijs