Biomedische wetenschappen uitgeroepen tot topopleiding in Keuzegids 2020

Onze bacheloropleiding Biomedische wetenschappen is door de Keuzegids 2020 voor de derde keer op rij uitgeroepen tot topopleiding. Voor de onderdelen toetsing, wetenschappelijke vorming, praktijkgerichtheid en het programma krijgt Biomedische wetenschappen een uitmuntende beoordeling.

Biomedische wetenschappen

De bacheloropleiding haalt een puntenaantal van 84 en is daarmee de best scorende biomedische opleiding van Nederland. Bij een score van 75 of hoger wordt het predicaat topopleiding gegeven. De Keuzegids 2020 adviseert aankomende studenten om te kiezen voor het Leids biomedische programma. “In Leiden is er een goede balans tussen wetenschappelijk vormende vakken en praktijkgerichte onderdelen”, concludeert de Keuzegids 2020.

Geneeskunde

Van de 8 bacheloropleidingen Geneeskunde in Nederland staat de opleiding in het LUMC op plaats 4. De Leidse studenten waarderen vooral de praktijkgerichtheid binnen de opleiding. Als aandachtspunt wordt de haalbaarheid en spreiding van opdrachten en tentamens genoemd.

Klinische Technologie

De bachelor Klinische Technologie is sinds 2014 een samenwerking tussen de universiteiten in Delft, Rotterdam en Leiden. In het LUMC volgen de studenten voornamelijk anatomie- en klinisch vaardigheidsonderwijs. Volgens de Keuzegids zijn de bachelorstudenten tevreden over hun opleiding. Vooral de wetenschappelijke vorming wordt goed beoordeeld. Ook zijn de studenten goed te spreken over de docenten.

Keuzegids 2020

De Keuzegids is een onafhankelijke consumentengids die alle (bachelor)opleidingen in Nederland met elkaar vergelijkt. Veel aankomende studenten laten de beoordeling van de gids meetellen bij het maken van een studiekeuze.

Wil je meer lezen over de scores van de LUMC-opleidingen? Bekijk de uitgebreide beoordelingen dan op de website van de Keuzegids 2020.