Gloednieuw Practicum Musicae Orkest

Begin september is het Practicum Musicae Orkest van start gegaan!

Er is een nieuw orkest in Leiden. De wens voor een eigen orkest binnen het Practicum Musicae programma bestond al langer. Begin september was het dan zover: het Practicum Musicae Orkest ging van start!

Het orkest is opgericht als platform voor Practicum Musicae studenten om met elkaar samen te spelen, maar ook voor andere musici die zich willen aansluiten.

Het eerste seizoen geeft het Practicum Musicae Orkest driemaal een concert in Leiden en Den Haag. Het eerste concert wordt het feestelijke debuut op dinsdagavond 12 november in Leiden (de locatie is nog een verrassing). Verder speelt het orkest maandagavond 16 december op het kerstgala van Practicum Musicae in het Koninklijk Conservatorium en op de dies natalis van de Universiteit. Deze vindt overdag plaats op vrijdag 7 februari in de Pieterskerk te Leiden.

De eerste maanden werken zij aan het volgende programma:
Mendelssohn – Ouverture Hebriden
Saint-Saëns – Introduction et Rondo Capriccioso
Beethoven – Symfonie nr. 7.

Aafko Boonstra, Practicum Musicae directie student dirigeert en oud-Koninklijk Conservatorium student Maxime Gulikers vertolkt Saint-Saëns.

Meer informatie vind je op de Practicum Musicae Orkest-pagina.