Startsein voor Executive Master Legal Technologies

Op 1 oktober 2019 is het startsein gegeven voor het accreditatietraject van de Executive Master Legal Technologies. Dit masterprogramma wordt ontwikkeld en uitgevoerd in een samenwerking tussen de faculteiten FGGA, Rechtsgeleerdheid en Wiskunde en Natuurwetenschappen (LIACS en MI).

Het idee voor dit programma is afkomstig van Jaap van den Herik van LCDS, die het afgelopen jaar heeft gewerkt aan het creƫren van draagvlak onder de stakeholders (de Gemeente Den Haag en het Ministerie van Justitie en Veiligheid) en het werven van de middelen om deze opleiding te kunnen realiseren.

Vier vakgebieden centraal

Een Executive Masteropleiding is gericht op professionals die al beschikken over een afgeronde opleiding op HBO of Academisch niveau. In de master zullen vier vakgebieden centraal staan: Data Science, Legal Technologies, Digital Governance en Ethics. Binnen ieder vakgebied worden meerdere vakken gevolgd door de deelnemers en de opleiding sluit af met een eindopdracht/scriptie. Na succesvolle afronding wordt een erkend masterdiploma uitgereikt.

De komende maanden wordt hard gewerkt door een team van Leidse studenten en docenten van verschillende faculteiten aan het samenstellen van de formele accreditatiedossiers. Het project wordt aangestuurd door projectmanager Jan Willem Kakebeeke in opdracht van de Faculteit Governance and Global Affairs.