Van den Berg scriptieprijs 2019: de genomineerden

De eindscriptie is de kroon op je studie. En sommige scripties zijn zo goed dat zij op hun beurt een bekroning verdienen. Bij de bacheloropleidingen Politicologie dingen deze werkstukken mee naar de felbegeerde Prof. Dr. J.Th.J. van den Berg-prijs. Op de shortlist voor 2019 staan zeven auteurs. Wie van hen de beste bachelorscriptie schreef... Dat horen we maandag 14 oktober 2019.

Juryberaad

De Studievereniging voor Politicologen in Leiden (SPIL) en het Instituut Politieke Wetenschap hebben een jury samengesteld, bestaande uit Esmee van Meer (student-lid en voorzitter), Brenda Coppenolle, Hans Oversloot en Joop van den Berg. De jury zich nu over de genomineerde scripties. De winnaar wordt bekend gemaakt bij de uitreiking van de bachelordiploma’s op maandag 14 oktober 2019.

De shortlist

• D.J. van de Nes, ‘Health and the democratic dividend in Sub-Saharan Africa: Are democracies better at managing the HIV/AIDS epidemic?’ (begeleider: Dr. Leila Demarest)
  • C. Peul, ‘The Beauty or The Brains? Een onderzoek naar de vraag of Nederlandse kiezers het uiterlijk van een politicus meenemen in de beoordeling van de politicus’ (begeleider: M. Nagtzaam MSc)
  • L. Rosenberg, ‘Hoe ontstond Brexit? Droegen deze factoren ook bij aan het dalend vertrouwen in andere EU-landen?’ (begeleider: Dr. B.K.S. van Coppenolle)