Podcast: waarom nachtbrakers meer gezondheidsrisico's lopen

Ben jij een heuse nachtbraker, of misschien juist een ochtendmens? Je levensstijl kan meer invloed hebben op je gezondheid dan je misschien denkt. Promovendus Wietse in het Panhuis onderzoekt dit met behulp van muizen met een jetlag. Hij vertelt erover in Enkeltje Wetenschap.

In Enkeltje Wetenschap vertellen wetenschappers van de Universiteit Leiden over de passie voor hun onderzoek. Dat doen ze in minder dan 15 minuten, zodat je de aflevering gemakkelijk luistert in de trein tussen onze universiteitssteden Leiden en Den Haag. We maken de podcast in het kader van ons 444-jarig bestaan.

Abonneren

Benieuwd naar de volgende aflevering? Abonneer je op Enkeltje Wetenschap via de volgende kanalen:

• Soundcloud
  • iTunes
  • Spotify
  • Castbox
  • Stitcher

Beluister alle afleveringen

U kunt de andere afleveringen van Enkeltje Wetenschap terugluisteren. Je hoort onder meer over extreem-rechtse organisaties, de stem van Rembrandt en beerputten in het middeleeuwse Leiden.