Fotowedstrijd FSW Memories

Ben jij een fotograaf? Of juist helemaal niet, maar heb je wel een foto met een geweldig verhaal over jouw tijd hier op de Faculteit? Wij zijn op zoek naar de leukste beelden van en over onze Faculteit der Sociale Wetenschappen in de breedste zin van het woord voor de tentoonstelling ‘FSW Memories’.

FSW herinneringen in beeld

Beleefde je afgelopen EL CID nog leuke avonturen die je in je studie meeneemt? Werkte je hier al toen de koffie nog met guldens werd betaald en deel je graag hoe het werk of onderzoek toen gedaan werd? Was er een college, studiereis, of feest waar jij nog steeds graag over vertelt of heb je juist in het buitenland voor je stage, scriptieonderzoek of veldwerk de leukste herinnering vastgelegd?

Doe mee aan de fotowedstrijd ‘FSW Memories’

Stuur vóór vrijdag 25 oktober 2019 je foto + verhaal naar:

fotowedstrijd@fsw.leidenuniv.nl

Prijzen en tentoonstelling

Wie weet hangt jouw foto dan binnenkort in een bonte verzameling van FSW Memories. Je draagt niet alleen bij aan een leuke tentoonstelling die op de 1e verdieping van het Pieter de la Courtgebouw komen te hangen, maar maakt ook kans op hele mooie prijzen!

Grijp dus je kans om je mooiste foto te laten zien!

Spelregels

• 1 foto per persoon, door de inzender gemaakt, als bijlage in e-mail
  • Vóór 25 oktober 2019 gestuurd naar fotowedstrijd@fsw.leidenuniv.nl
  • Stuur met de foto ook het verhaal / de beschrijving mee waarin wordt vermeld:
    • Titel en beschrijving (max. 100 woorden)
      Dit gebruiken we ook voor de tekst onder de foto als deze in de expositie komt.
    • Plaats en datum van de foto
    • Naam en categorie (BA student, MA student, PhD student, docent, medewerker, minor, alumnus van FSW)
    • Uw e-mailadres
  • Formaat:
    • JPEG
    • Richtlijn is minimaal 1 MB om het te kunnen printen
    • De foto wordt geprint op een verhouding: 2:3 (vergroting 40x60 mogelijk)
  • Foto’s mogen bewerkt worden binnen de volgende grenzen:
    • Toegestaan zijn bewerkingen als uitsnedes, verscherpen, contrast, helderheid, schaduwen, hooglichten en witbalans aanpassen. Het wegpoetsen van vuiltjes en vlekjes is toegestaan.
    • Niet toegestaan is het klonen van elementen uit andere beelden, het verwijderen van beeldbepalende elementen, teksten of passepartouts toevoegen.
    • Foto’s mogen niet artistiek bewerkt zijn. Dus geen creatieve filters. Het gaat om de foto’s en de herinnering, niet om digitale kunst.
  • Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Disclaimer

Als je een foto instuurt, ga je akkoord dat jouw foto geplaatst mag worden op de websites, sociale media en promotiemateriaal van FSW, haar studieverenigingen en de Universiteit Leiden en tevens mag worden geëxposeerd in de gangen van het Pieter de la Courtgebouw. De naam van de fotograaf wordt waar mogelijk bij plaatsing vermeld.

22 november prijsuitreiking

Op vrijdagmiddag 22 november om 17:00u zal de prijsuitreiking plaatsvinden in de centrale hal van de faculteit tijdens het Connecting Social Sciences event. De gehele dag zal de expositie met de uitgekozen foto's al te bewonderen zijn op de 1e verdieping van het Pieter de la Courtgebouw en kan er nog gestemd worden door het publiek. Ook zullen de foto's van alle inzenders te zien zijn in de digitale tentoonstelling op de schermen bij de Memory Lane stand en naast de expositie op de 1e verdieping.

Om 17:00u zullen vervolgens de winnaars van de juryprijs en de publieksprijs bekend worden gemaakt. Daarna zal op de winnaars worden geproost tijdens de borrel die tevens het Connecting Social Sciences event afsluit.