Bezoek het vernieuwde Leiden Law Blog

Het Leiden Law Blog is volledig vernieuwd. Op het blog, waarop medewerkers, studenten en gasten van de Leidse Faculteit der Rechtsgeleerdheid hun expertise tonen, is meer interactie mogelijk en worden blogs eenvoudiger gedeeld.

Ook is de vormgeving van het blog aangepast, sluit het beter aan bij de huisstijl van de Universiteit Leiden en toont de site beter op mobiel.

Over het Leiden Law Blog

Het Leiden Law Blog laat zien wat wetenschappers, medewerkers, studenten en gasten van de faculteit bezighoudt. Ze vertellen over onderzoek, reageren op de actualiteit en nemen deel aan het wetenschappelijk debat.

Bezoekers

Sinds de lancering van het blog in 2012 is het Leiden Law Blog meer dan 747.000 keer bezocht door mensen van buiten de Universiteit Leiden. In 2018 waren er 141.000 unieke bezoekers. 65 procent van de bezoekers kwam vorig jaar via een zoekopdracht op Google. De overige kwamen via een directe link, bijvoorbeeld in een nieuwsbrief, via de universitaire website of sociale media.

Veel meer dan in de eerste jaren van het Leiden Law Blog bezoeken mensen de site tegenwoordig via hun smartphone. Deze lijn is nog steeds stijgende.

De top 5 van landen waar bezoekers vandaan komen bestaat uit Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, India en Duitsland.

Best gelezen blogs

Deze blogs werden in 2018 het best gelezen:
•    The right of residence for non-EU parents of EU citizen children: the Chavez-Vilchez Case - Mark Klaassen
•    What about CV-BV structures and state aid? – Jan Vleggeert
•    Banker to the Resistance - Pim Rank

Bijdragen aan het Leiden Law Blog

Nieuwe blogs zijn altijd welkom, zowel van medewerkers als studenten. Studenten hebben hiervoor wel altijd toestemming nodig van hun docent. Neem voor meer informatie en tips contact op met het redactie-teamlid van je instituut.