Twee Leidse finalisten ECHO Loyens & Loeff Law & Tax Award

Er zijn nog drie studenten in de race voor de ECHO Loyens & Loeff Law & Tax Award 2019. Twee daarvan zijn studenten van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

De twee Leidse finalisten zijn Raz Ahmad (rechtsgeleerdheid) en Nebeela Hussain (fiscaal recht). De derde finalist is Ahmed Mahmoud, student rechtsgeleerdheid aan Maastricht University, meldt Mr. Online.

De finalisten presenteren zich op 5 september voor de jury, waarna op 26 september de winnaar bekendgemaakt zal worden door minister Van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Bruggenbouwers

De Loyens & Loeff Law & Tax Award is een van de vijf categorieën van de ECHO-prijzen, die jaarlijks worden uitgereikt aan succesvolle studenten met een niet-westerse achtergrond die zich onderscheiden vanwege hun bovenmatige studieprestaties, grensverleggende instelling, bruggenbouwerskwaliteiten, actieve maatschappelijke betrokkenheid en leiderschap.

De vijf catergoriewinnaars mogen een volledig verzorgde summer course volgen aan de University of California in de Verenigde Staten.