Meld je aan voor de Honours Class Kijken is de (genees)kunst

Wil je weten hoe het kijken naar kunst jou een betere arts kan maken? Als bachelorstudent Geneeskunde kun je in het tweede blok van dit studiejaar deelnemen aan de nieuwe Honours Class: Kijken is de (genees)kunst. Aanmelden kan tot en met donderdag 5 september.

Beter observeren door het kijken naar kunst

Artsen die zich verdiepen in het kijken naar kunst, trainen onbewust hun observatievermogen. Kijken naar kunst kan er dus voor zorgen dat je problemen bij een patiënt eerder opmerkt. Daarnaast biedt kunst patiënten vaak troost en steun in het ziekteproces. Door zelf de achterliggende principes achter kunstwerken te begrijpen, kun jij je beter inleven in de patiënt.

Gastcolleges

Tijdens de Honours Class volg je gastcolleges van interessante docenten uit de geneeskundige, kunsthistorische, architectonische, kunstzinnige en filosofische hoek. De classes zijn interactief opgezet. Zo bestudeer je bijvoorbeeld controverses in ziekenhuiskunst aan de hand van een tentoonstelling in Galerie LUMC.

Wie mogen er deelnemen?

Deze Honours Class is toegankelijk voor studenten uit jaar 1 en 2 van de bachelors Geneeskunde en Biomedische wetenschappen. Ook derdejaarsstudenten die niet het Honours College-programma volgen kunnen zich aanmelden. De Class wordt in blok 2 van studiejaar 2019-2020 aangeboden, de dagen en tijdens worden nog bekend gemaakt.

Meer weten over de Honours Class: Kijken is de (genees)kunst? Lees dan de omschrijving in de studiegids van de Universiteit Leiden