444-kunstroute Humanities Matter wegens succes verlengd

Vanaf eind mei is de Humanities Matter kunstroute te bewonderen rondom de Faculteit Geesteswetenschappen. Wegens de vele positieve reacties is besloten om de einddatum van de tentoonstelling te verschuiven van 8 juli naar 28 augustus. Mocht je de route dus nog niet gelopen hebben, dan is dit je kans!

Over de tentoonstelling

Creatieve studenten, medewerkers en alumni deden eerder dit jaar mee aan de Humanities Matter kunstwedstrijd ter ere van het 444-jarig bestaan van de Universiteit leiden. Zij vertaalden het concept 'Humanities Matter' naar verschillende kunstwerken, die in een wandelroute zijn samengebracht. Met deze tentoonstelling laten we niet alleen op creatieve wijze zien waar de humanities voor staan, maar de route brengt je ook op plekken binnen de faculteit waar je normaal misschien nooit zou komen.

Waar vind ik de plattegrond?

De tentoonstelling is verspreid over vijf verschillende locaties van de faculteit: P.J. Vethgebouw, Huizinga, Lipsius (Literair Café), Mathias de Vrieshof 3 en Van Wijkplaats 1 (koffiekamer). Bij elk kunstwerk zijn plattegronden te vinden, met daarbij een gedetailleerde beschijving van de locatie van elk werk. Daarnaast is het mogelijk om de route te route hier te dowloaden.

De Universiteit bestaat 444 jaar: dat vieren we samen!

In 2019 bestaat de Universiteit Leiden 444 jaar. Deze bijzondere leeftijd wordt gevierd met verschillende evenementen in Leiden en Den Haag. In, met en voor de stad. Bekijk hier het programma.

Tekst: Lyonne van Gaalen
Beeld: Simone Both