ISSA's Internationale Conferentie over 'Nurturing Environments' in Leiden

Op 18 en 19 juni komen internationale experts op het gebied van ontwikkeling in de vroege kindertijd samen met de internationale Step by Step Association (ISSA) in Leiden. Tijdens deze conferentie zullen zij de beste methoden onderzoeken voor het ondersteunen van Nurturing Environments for the Wellbeing of Young Children and their Families.

Nurturing Environments

Onder het thema 'Nurturing Environments' zullen deelnemers onderzoeken hoe jonge kinderen kunnen worden ondersteund in hun ontwikkeling, in verschillende omstandigheden waarin ze leven, spelen, groeien en leren. Tijdens de twee dagen zullen meer dan 200 presentatoren bijna 100 gelijktijdige sessies leiden.

Het conferentieprogramma combineert de kennis van onderzoekers, praktijkbeoefenaars, beleidsmakers, ouders en NGO’s uit de hele wereld om het thema te onderzoeken door middel van inzichtelijke discussies en interactieve sessies. Meer dan 400 deelnemers zullen discussiëren, delen en leren over drie hoofdgebieden:

• Gunstige thuisomgevingen voor jonge kinderen
  • Gunstige omgevingen in dienstverlening voor jonge kinderen
  • Gunstige omgevingen voor jonge kinderen en families in hun woonplaatsen

Twintig jaar

De conferentie van dit jaar is extra feestelijk, omdat 2019 het 20-jarig bestaan markeert van de International Step by Step Association (ISSA), evenals het 25-jarig bestaan van het Step by Step programma, het hoofdprogramma voor educatie voor jonge kinderen van de Open Society Foundations dat heeft geresulteerd in de oprichting van ISSA en waarop ISSA, met een groeiend netwerk van leden, door blijft bouwen.

De conferentie zal plaatsvinden in de Stadsgehoorzaal, Breestraat 60, Leiden.

ISSA is een ledenorganisatie die streeft naar het samenbrengen van professionals en organisaties om op rechtvaardige wijze diensten van hoge kwaliteit de leveren. ISSA is een lerende gemeenschap, gesteund door de toonaangevende experts op het gebied van de vroege kindertijd in Europa en Centraal Azië. ISSA evalueert bestaande kennis en praktijken en ontwikkelt nieuwe denkwijzen, modellen en tools om de beste omstandigheden te creëren voor alle jonge kinderen om te groeien, zich te ontwikkelen en te leren.

Meer over de ISSA Conference