Leiden Law Team scores at Telders International Law Moot Court Competition

Op donderdag 23 en vrijdag 24 mei streden 22 teams uit heel Europa in de halve finales van de 42e editie van de Telders International Law Moot Court Competition.

Verspreid over twee dagen werden bij het Grotius Centre for International Legal Studies aan de Campus Den Haag in totaal 44 rondes gehouden waarin de deelnemende studenten The Case of the Great Football Match bepleitten, geschreven door Rose Cameron, juriste bij het Internationaal Gerechtshof.

Op vrijdagavond kondigden viceburgemeester Paul Dirkse van de gemeente Leiden en prof. Niels Blokker van het Grotius Centre de twee finalisten aan die de volgende ochtend in de prachtige Grote Rechtszaal van het Vredespaleis zouden aantreden; dit waren de ELTE Law School uit Boedapest en het team van de Universiteit Leiden. Na een spannende finale mocht het Hongaarse team de Telders trofee in ontvangst nemen uit handen van rechter Giorgio Gaja van het Internationaal Gerechtshof. Franciska Tóth van hetzelfde team won de Best Oralist Award 2019. Finalist Leiden behaalde de hoogste totaalscore tijdens de halve finales en sleepte daarmee de Max Huber Award in de wacht.