Atie Breugem zet zich in voor de strijd tegen kanker

4623 deelnemers fietsen, rennen of wandelen op 5 of 6 juni 2019 de Alpe d’Huez op om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker. Onze FSW-collega Atie Breugem is één van hen die dit jaar weer deelneemt aan het Alpe d’HuZes evenement. Ze heeft in 3 eerdere edities deelgenomen en gaat dit jaar de berg weer fietsend op.

Eén op de drie mensen krijgt kanker. Gelukkig overleeft 64% deze ziekte maar dat percentage moet naar 100% en daar is onderzoek voor nodig en dat kost geld, heel veel geld.

Wat was de motivatie om mee te doen met de Alpe d’HuZes actie?

“Door mee te doen aan dit geweldige evenement probeer ik mijn steentje bij te dragen zodat men over een paar jaar kan zeggen: ‘ik heb kanker, maar ik word weer beter’, ‘we hebben deze ziekte onder de knie!’ en ‘Op naar een kankervrije toekomst!’”.

Welke acties heb je al ondernomen?

Wij hebben zelf heel veel acties gehouden (o.a. oliebollen bakken en verkopen, verkoop 2e handspullen, spinningles actie) om zoveel mogelijk €uro’s bij elkaar te krijgen.

Ook heb ik al veel donaties (ook van collega’s) mogen ontvangen en daar ben ik super blij mee, heel veel dank daarvoor!!

Als u nog wilt sponsoren kan dit via deze website. Alvast heel veel dank voor uw donatie, daar ben ik erg blij mee en natuurlijk de Alpe d’Huzes en het KWF ook!

Naast mijn fietsdeelname ben ik de hele week op de berg om te werken in team Vrijwilligers Coördinatie, dit mooie evenement draait volledig op vrijwilligers.

Symbolische strijd tegen kanker

'De berg is erg steil en heeft een stijgingspercentage van gemiddeld 11%. Ruim duizend hoogtemeters moeten worden overbrugd over een afstand van 13.8 kilometer. “Het is mooi om met zoveel mensen tegelijkertijd de berg op te gaan voor dit goede doel. Omdat de berg erg steil is moet je wel een goede conditie hebben om continu vooruit te komen. Alpegangers zien deze inspanning als de symbolische strijd tegen kanker omdat er tijdens een behandeltraject ook continu inspanning geleverd moet worden”.