Robbert van Eijk geeft Masterclass over online reclametechnologie

Dr. Van Eijk zal volgende week een Masterclass over online reclametechnologie geven voor de Future of Privacy Forum (FPF). Het is de vierde sessie van de reeks Digital Data Flows van de FPF & Brussels Privacy Hub. Van Eijk zal lesgeven tezamen met Adam Towvim (Brandeis International Business School).

De Masterclass wordt gemodereerd door FPF's Stacey Gray. In de Masterclass verkennen zij de basisprincipes van real-time bidding (RTB), het geautomatiseerde proces van het selecteren van de juiste advertenties om aan een bepaalde gebruiker of apparaat te worden getoond in de tijd dat een website geladen wordt; de stroom van online gegevens tussen websites, advertentienetwerken en netwerk partners; en hoe gegevens gebruikt worden voor gedrags- of op interesses gebaseerde advertenties. De Masterclass vindt plaats op woensdag 1 mei 2019 in Washington, DC van 9-11 uur Eastern Time (3-5 uur Centraal-Europese tijd). Voor geïnteresseerden in Europa is deelname op afstand mogelijk. Zie deze website voor meer informatie.