Meer dan 500 studenten bij 2e editie Campus The Hague Career Event

Woensdagmiddag 10 april vond de 2e editie van het Campus The Hague Career Event plaats, georganiseerd door Career Service. Meer dan 500 studenten en pas afgestudeerden van drie faculteiten waren in Wijnhaven om workshops te volgen en te netwerken met werkgevers.

Het career event ging van start met de keynote speech van Amber Brantsen. Amber is bestuurskunde-alumna van Universiteit Leiden, en vertelde het publiek over haar carrièrepad, hoe je moet omgaan met tegenslagen en over hoe je kan nadenken over welke richting je op wilt gaan in de toekomst.

Op het einde van haar speech gaf ze de studenten vijf adviezen:

• Kies wat het beste bij jou past
  • Doe enge dingen
  • Verwacht tegenslagen
  • Laat tegenslagen je niet stoppen
  • Blijf bescheiden

Daarna was het tijd voor de studenten om de adviezen van Amber direct te gaan toepassen door op werkgevers af te stappen met misschien wel een baan of stage in gedachten. Ook konden studenten zich inschrijven voor workshoprondes van meer dan 25 organisaties die grotendeels in het Engels werden gegeven. In de workshop door Defensity College ontdekten deelnemers wat voor leiders ze zijn. Groepsdynamiek, analysetechnieken en dilemma’s die voor Defensie dagelijkse kost zijn werden uitgelicht. Daarnaast waren er bijvoorbeeld ook skype-sessies met medewerkers van het United Nations HQ in New York en van Google in California. Andere organisaties die workshops gaven waren o.a.: Europol, Oxfam Novib, OECD en KLM.

Naast netwerken en vragen stellen aan werkgevers konden studenten ook een professionele foto laten maken, hun CV laten checken, en stijladvies krijgen zodat ze goed voorbereid op zoek kunnen naar hun ideale baan of stage.

Reacties van studenten na afloop van het event waren: “As an international student of Leiden University, I find a career event like this a really interesting opportunity. It’s important to know how to get into internships, and networks are really the key nowadays so it’s great that something like this is organised”. “I thought it was nice to see that there was a mix a Dutch and international organisations, you can talk to many different kind of employers and in this way you can see what might be a good fit for you in the future”.

We hopen volgend jaar weer veel studenten een kickstart van hun carrière te geven!