Hoogleraar Maartje van der Woude geeft een lezing aan Pauselijke Urbaniana Universiteit in Rome

Vorige week verzorgde hoogleraar Rechtssociologie Maartje van der Woude (Van Vollenhoven Instituut) een lezing aan de Pauselijke Urbaniana Universiteit in Rome

Van der Woude's lezing aan de Pauselijke Urbaniana Universiteit in Rome, The Structural Nature of European Inhospitality: Radical Empathy instead of Hospitality, maakte onderdeel uit van een driedaags seminar georganiseerd door het Scalabrini International Migration Institute (SIMI) in samenwerking met het Norwegian Institute in Rome en de onderzoeksgroep Nordic Hospitalities in the Context of Migration (NORDHOST) waar van der Woude actief lid van is. Het seminar stond in het teken van het thema “Contested Humanities: A Dialogue on Ecumenical Spaces of Hospitality in Europe” en had als doel om academici, politici en vooraanstaande geestelijk leiders samen te brengen om te spreken over de uitdagingen op het terrein van migratie en mobiliteit zoals die binnen Europa worden ervaren.