Renners Singelloop zamelen ruim 22.000 euro in voor het goede doel

Precies 5023 sportievelingen liepen op vrijdag 5 april mee met de Leidse Singelloop. De lopers haalden gezamenlijk 22.302 euro op voor verschillende goede doelen in Leiden.

De Singelloop was dit jaar extra feestelijk. Niet alleen was het de 44ste editie van de hardloopwedstrijd, ook bestaat de Universiteit Leiden dit jaar 444 jaar. Om dat te vieren doneerde de universiteit 44 cent per deelnemer aan het goede doel, waardoor iedere sportieveling 4,44 euro bij elkaar liep voor Hospice Issoria, Zorgboerderij Van Velsen, Toonkunstorkest Leiden en verschillende andere Leidse organisaties.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Onder de deelnemers waren veel universiteitsmedewerkers. Verschillende faculteiten waren met grote teams vertegenwoordigd, waaronder maar liefst 120 medewerkers van Wiskunde en Natuurwetenschappen. Rector magnificus Carel Stolker werd vergezeld door zijn pijlsnelle dochters, vice-voorzitter Martijn Ridderbos liep de loop samen met zijn vrouw en twee dochters. Ook de decaan van de Rechtenfaculteit, Joanne van der Leun, liep mee.

Marco van Erp en Leone de Voogd kwamen respectievelijk als eerste man en eerste vrouw over de finish. ‘Maar,’ schrijft de Leidse radiozender Sleutelstad terecht op zijn website, ‘de echte winnaars waren natuurlijk de goede doelen.’