Vrouwen in de wetenschap

Vandaag, 8 maart, is Internationale Vrouwendag. De Universiteit Leiden koestert haar vrouwelijke, getalenteerde medewerkers en blijft inzetten op méér vrouwen op wetenschappelijke topposities.

In 2018 telde de universiteit ongeveer 29 procent vrouwelijke hoogleraren en de groei zet door − met als doel een meer gelijkwaardige verdeling van de leerstoelen. En we denken ook aan de vrouwelijke wetenschappers van de toekomst: vandaag gaan aantal van onze vrouwelijke hoogleraren in gesprek met meisjes middelbare schoolleeftijd (verslag volgt). Want goede voorbeelden zijn belangrijk voor de komende generatie.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

In 2018 onthulden we op Internationale Vrouwendag 13 nieuwe portretten in de Senaatskamer. Nu sieren niet langer louter de mannen de wand van een van de belangrijkste ceremoniële ruimtes van de universiteit.