Bètakiezers massaal naar de Masterdag

Gierende wind, een donkergrijze hemel en onverwachtse regenbuien. De bezoekers van de Masterdag van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen kregen het zwaar te verduren, maar kwamen desondanks massaal naar het Gorlaeus Gebouw: zo'n 750 masterkiezers en begeleiders.

Master en minoren

Na de openingspresentatie van voormalig vice-decaan Han de Winde, gaven de masteropleidingen verspreid over de middag presentaties over hun opleiding. Verder kregen de masterkiezers de mogelijkheid om met alumni te praten over hun studie-ervaringen. Daarnaast bleek de minorenmarkt ook deze editie een succes: veel kiezers bekeken de mogelijkheden voor verbreding of juist extra verdieping. Tot slot boden zes opleidingen labtours aan en er was de mogelijkheid om stad en de campus Den Haag te ontdekken met een virtual realitytour.

De stand van de nieuwe master Governance of Sustainability

Nieuwe master

De bezoekers konden daarnaast informatie inwinnen over de nieuwe masteropleiding Governance of Sustainability. De faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen organiseert deze master samen met de faculteit Governance and Global Affairs. De opleiding richt zich op studenten die graag een intermediair zijn tussen wetenschappelijke experts, beleidsmakers en politici op het gebied van duurzaamheid. Studenten doen in de opleiding diepgaande kennis op over duurzaamheid uit zowel het perspectief van governance (sociale wetenschappen) als uit het natuurwetenschappelijk perspectief. De grote vraag vanuit het werkveld naar intermediairs met deze achtergrond was een belangrijke reden voor de ontwikkeling van deze nieuwe transdisciplinaire Master of Science.

Een impressie van de Masterdag: onze Instastory

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of