Rechtenstudent Erwin Dijkstra wint tweede prijs Leidse Universitaire Scriptieprijzen

Masterstudent Erwin Dijkstra won de prijs met zijn scriptie over de maatschappelijke positie van gehandicapten.

De Leidse Universitaire Scriptieprijzen 2019 werden uitgereikt tijdens de dies voor alumni op 16 februari. De zeven genomineerden, van elke faculteit één, waren naar het Kamerlingh Onnes Gebouw gekomen voor de uitreiking van de jaarlijkse prijzen voor de meest uitmuntende scriptie.

De jury was onder de indruk van de persoonlijke zoektocht van Erwin, resulterend in een scriptie over de maatschappelijke positie van gehandicapten en hoe die haar weerslag vindt in wetgeving. Het is een onderzoek geworden naar de maatschappelijke positie van gehandicapten vanuit een theoretisch kader en een toetsing aan het Nederlandse recht.

De eerste prijs ging naar Koen van den Dool (Governance and Global Affairs) voor zijn scriptie waarin hij het onderwerp cyber security kwantitatief benaderde. De derde prijs was voor Cecile de Jong (Geesteswetenschappen) voor haar scriptie over de grammatica van Griekse wiskunde.

De foto's van de dies voor alumni, waaronder de uitreiking van de Scriptieprijzen, zijn terug te vinden in ons online album.