Festivalgangers verrast met pop-upcollege over improvisatie

Om te vieren dat de Universiteit Leiden 444 jaar bestaat duiken er dit jaar overal in de stad wetenschappers op. Zo werden bezoekers van het Leidse muziekfestival Peel Slowly and See verrast door een mini pop-upcollege van onze hoogleraar Auditieve Cultuur, Marcel Cobussen.

Peel Slowly and See

Op zaterdag 23 februari vond in de Leidse Schouwburg het muziekfestival Peel Slowly and See plaats. Een uitgelezen kans om de aanwezigen iets te leren over het maken, beleven en beluisteren van muziek. Marcel Cobussen nam het aanwezige publiek, dat al klaar zat voor het volgende optreden, even mee in zijn onderzoek en vertelde daarbij over improvisatie en de manier waarop verschillende soorten interactie daarbij een rol spelen.

Weetcafés

Dit is niet de eerste keer dat nietsvermoedende bezoekers van openbare gelegenheden werden verrast met een minicollege. Deze maand vonden er in het kader van de 444-viering in Leiden en Den Haag al verschillende pop-uplezingen plaats in cafés en restaurants. Het kan de komende tijd dus zomaar gebeuren dat je tijdens je biertje wordt omgetoverd tot student voor 5 minuten.

Meer weten over de Weetcafés en alle 444-activiteiten die dit jaar nog gaan volgen? Kijk hier.

Fotografie: Simone Both