Gineke Wiggers ontvangt prijs voor paper over User-Focused Ranking in Legal Information Retrieval

Promovenda Gineke Wiggers heeft de 2e prijs gewonnen voor haar paper over User-Focused Ranking in Legal Information Retrieval in het PhD consortium van de 31e International Conference on Legal Knowledge and Information Systems (JURIX).

In de paper legt Wiggers de drie fasen van haar onderzoek uit: het onderzoeken welke factoren van invloed zijn op de perceptie van relevantie bij juristen in juridische zoeksystemen, het verbeteren van ranking algoritmen in juridische zoeksystemen door het gebruik van bibliometrische informatie, en het ontwikkelen van een tool die wijzigingen in ranking algoritmen kan evalueren vanuit gebruikersperspectief.

Met dit onderzoek hoopt Wiggers een bijdrage te kunnen leveren aan het verbeteren van juridische zoektechnologie, zodat juristen en juridische wetenschappers snel de informatie kunnen vinden die zij nodig hebben.

Meer informatie over het consortium kunt u vinden op de website van JURIX.