Anouk Goemans lid van de Young Academy Leiden

Universitair docent Forensische Gezinspedagogiek en Jeugdhulpverlening Anouk Goemans treedt toe tot de Young Academy Leiden (YAL). Haar onderzoek richt zich op pleegzorg. Goemans is benoemd bij de YAL voor 5 jaar.

Samenwerking tussen disciplines

Het doel van de Young Academy Leiden is dat veelbelovende jonge wetenschappers kennis met elkaar delen en zich professioneel en persoonlijk ontwikkelen door over de grenzen van hun eigen disciplines met elkaar samenwerken. Dit kan bijvoorbeeld zijn in activiteiten voor studenten en voor een breder publiek.  De eerste activiteit van de YAL vindt plaats in het voorjaar van 2019, in het kader van het 444-jarig bestaan van de Universiteit Leiden. De leden presenteren dan ook hun onderzoeksplannen.

De YAL is een initiatief van de Leidse leden van De Jonge Akademie van de KNAW. Ook past het uitstekend bij de aanbevelingen van de werkgroep Rankings en Toptalent, die vorig jaar advies heeft uitgebracht over de wetenschappelijke excellentie en talentbeleid aan de Universiteit Leiden.

Zie ook: Eerste leden Young Academy Leiden bekend ››