LUC The Hague ontvangt predicaat 'Topopleiding' voor de zesde keer op rij

Leiden University College The Hague ontvangt wederom het predicaat 'Topopleiding' van de Keuzegids Universiteiten 2019.

Totaalscore

Met een totaalscore van 84 uit 100 punten scoort het Haagse Liberal Arts & Sciences programma zeer sterk op de onderdelen: docenten en staff, curriculum, toetsing, wetenschappelijke vorming en studeerbaarheid. Opleidingen met meer dan 75 punten krijgen van de Keuzegids het predicaat ‘Topopleiding’. Het is de zesde keer op rij dat LUC The Hague het kwaliteitszegel ‘Topopleiding’  van de Keuzegids Universiteiten ontvangt.

Het kwaliteitszegel 'Topopleiding'

Beste onderwijs

Volgens de Keuzegids Universiteiten 2019 is het onderwijs binnen de University Colleges in het algemeen van een hoog niveau, maar is het beste onderwijs te vinden in Den Haag, Maastricht en Venlo. Ontevreden studenten vind je hier nauwelijks en ook is het onderwijzend personeel erg te spreken over deze opleidingen. Prof. Dr. Judi Mesman (Decaan van LUC The Hague) en Lieke Schreel (Onderwijsdirecteur) zijn erg trots op deze prestatie: ''We zijn blij dat onze studenten niet alleen meer dan tevreden zijn met de inhoud van wat ze leren, maar dat onze professoren, docenten en staff net zo enthousiast zijn over het programma als onze studenten. Dit bevordert een geweldige leer - en onderwijsomgeving binnen LUC The Hague''.

Keuzegids Universiteiten

De Keuzegids Universiteiten wordt jaarlijks uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en beoordeelt en vergelijkt de kwaliteit van alle opleidingen. Hiervoor maakt het gebruik van de resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) in combinatie met adviezen van experts. De NSE is het landelijke onderzoek waarbij studenten hun mening geven over de opleiding.

Kijk op www.keuzegids.org voor informatie over de Keuzegids- rankings.