John Peters Fotografie

'Ik heb het onderschat': de weg van Thomas Sanders naar zijn promotie

Thomas Sanders besteedde de afgelopen vijf jaar in totaal ruim 5200 uur aan zijn promotieonderzoek. Dat combineerde hij met een fulltime baan en een gezin met twee jonge kinderen. 'Ik heb het hele traject eerlijk gezegd volstrekt onderschat', zegt hij een paar weken na zijn promotie.

Sanders promoveerde 17 oktober jl. op zijn onderzoek naar invordering van geldschulden door de overheid. In een openhartige blog op LinkedIn schrijft hij dat het hem allemaal niet is meegevallen. 'Ik liep op het einde echt op mijn tandvlees. Die constatering leidde mij tot wat zelfreflectie: waarom heb ik dit eigenlijk in vredesnaam gedaan?'. Toch liep het goed af. 'Tot mijn eigen verbazing is het mij gelukt om te promoveren.'

Naast een terugblik op zijn eigen ervaringen geeft Sanders ook nog wat tips aan onderzoekers die bezig zijn met hun promotie en aan wie van plan is om ooit te gaan promoveren. Lees hier zijn hele verhaal.