Hanneke Bennaars en Ton Mertens benoemd tot lid van de Commissie Regulering van werk

Minister Koolmees heeft een onafhankelijke commissie van experts gevraagd het kabinet te adviseren over de regulering van werk. De commissie zal onderzoeken hoe werk er in de toekomst uit gaat zien en met wat voor wetten en regelgeving de overheid daar het beste bij kan aansluiten.

Ook de juridische regels rond arbeidscontracten, maar ook eventuele aanpassingen in o.a. vast werk en tijdelijke werk, arbeidsongeschiktheid, belastingen en zzp zullen worden onderzocht. Hanneke Bennaars (universitair docent arbeidsrecht) en Ton Mertens (docent belastingsrecht) zijn benoemd als lid van de commissie. Deze zal uiterlijk 1 november 2019 haar advies rapporteren.