Lotte van Dillen start Europees samenwerkingsproject over gezond genieten

Lotte van Dillen heeft een NWO-subsidie ontvangen voor onderzoek samen met Wilhelm Hofmann van de Universiteit Keulen en Henk van Steenbergen van de Universiteit Leiden. De psychologen stellen dat mensen meer genot na gaan streven wanneer ze minder aandacht aan consumptie besteden. Ze noemen dit verschijnsel  'hedonic compensation'.

Het onderzoeksvoorstel van sociaal en organisatiepsycholoog Van Dillen is uitgekozen door onder meer peerreview en een panel van internationale academici. De subsidie bedraagt 550.000 euro voor drie jaar onderzoek samen met de Duitse sociaal psycholoog Hofmann en Leids cognitief psycholoog Van Steenbergen. De financiering is van de Open Research Area for the Social Sciences (ORA), een Europees programma waaraan de nationale wetenschapsfinancier NWO deelneemt.

'Work Hard, Play Hard'

Neuropsychological Correlates and Behavioral Implications of Hedonic Compensation.
Lotte van Dillen, Leiden University (NL); Wilhelm Hofmann, Cologne University (D); Henk van Steenbergen, Leiden University (NL)
Veertien Nederlandse onderzoekers ontvangen financiering voor samenwerkingsprojecten in Europa en Japan

Lees meer over het onderzoeksvoorstel: Lotte van Dillen starts the European collaborative project Work Hard, Play Hard