Hans Franken-lezing door Corien Prins

Op 19 oktober organiseerde het Centrum voor Recht en Digitale Technologie van de Universiteit Leiden (eLaw) de eerste jaarlijkse Hans Franken-lezing. De lezing; "Digitaal recht gesproken. Recht gedaan?" werd verzorgd door Corien Prins.

Corien Prins

Naast Hans Franken, de eregast van deze eerste lezing, waren er ruim 100 bezoekers aanwezig. In haar boeiende lezing richtte Corien Prins zich op digitalisering van de rechtspraak en in het bijzonder op welke wijze informatietechnologie de rechterlijke macht kan bijstaan.

De Hans Franken-lezing wordt vanaf 2018 jaarlijks gehouden door wetenschappers die zich bezighouden met ontwikkelingen op het gebied van technologie en recht.

Hans Franken is emeritus hoogleraar Informatierecht aan de Universiteit Leiden en is een van de oprichters van de afdeling Recht en Informatica.

Corien Prins is sinds 1994 hoogleraar Recht en Informatisering aan Tilburg University en oprichter van TILT — Tilburg Institute for Law, Technology and Society van Tilburg Law School. Tot 2008 was zij directeur van TILT, waarna ze van 2008 — 2013 raadslid werd bij de  Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid  (WRR).

De presentatie en een weblog over de lezing kunt u hier terug lezen.