Yannick van den Brink presenteert in Brussel over EU Richtlijn inzake kinderen in strafprocedures

Op 25 september 2018 heeft mr. dr. Yannick van den Brink, op uitnodiging van de Europese Commissie van de Europese Unie, een presentatie gegeven tijdens een expertmeeting over de EU Richtlijn betreffende procedurele waarborgen voor kinderen die verdachte of beklaagde zijn in een strafprocedure.

De expertmeeting vond plaats in Brussel en was bedoeld voor overheidsfunctionarissen van alle EU-lidstaten die verantwoordelijk zijn voor de implementatie van de Richtlijn . Van den Brink spitste zijn presentatie toe op de Richtlijnbepalingen die betrekking hebben op vrijheidsbeneming van kinderen in strafrechtelijke procedures.

De Richtlijn moet uiterlijk 11 juni 2019 zijn geïmplementeerd in het nationale recht van de lidstaten.