Van den Berg scriptieprijs 2018: de genomineerden

Acht verdienstelijke auteurs; acht interessante onderwerpen... De shortlist voor Prof. Dr. J.Th.J. van den Berg-prijs 2018 is een feit. Wie schreef het afgelopen studiejaar de beste bachelorscriptie van de opleiding Politicologie/Internationale Betrekkingen en Organisaties? We horen het maandag 29 oktober 2018.

Juryberaad

De Studievereniging voor Politicologen in Leiden (SPIL) en het Instituut Politieke Wetenschap hebben een jury samengesteld. Die buigt zich nu over de genomineerde scripties. De winnaar wordt bekend gemaakt bij de uitreiking van de bachelordiploma’s op maandag 29 oktober 2018.

De shortlist

• Buddy J.M. Janssen, ‘Bismarck, Beveridge and the rest of the world. A comparative analysis of the effects of globalisation on pension systems’ (begeleider: Dr.ir. A.A.H.E. Van Reuler)
  • J.M. Rombouts, ‘Economic inequality and democratisation. An analysis of the extent to which economic inequality can affect the probability of democratisation in Latin American between 1970 and 2008’ (begeleider: Dr. B.K.S. van Coppenolle)
  • K. de Hek, ‘Why are some nations rich and others poor? A comparative analysis of Singapore and Indonesia’s institutional development between 1965 and 1998’ (begeleider: Dr. F. de Zwart)