Leidens Ontzet: universiteit gesloten

Op woensdag 3 oktober vieren we Leidens Ontzet. Daarom zijn alle Leidse universiteitsgebouwen die dag gesloten. De universiteitsgebouwen op onze Haagse campus zijn wel open (met uitzondering van het Anna van Buerenplein/Leiden University College).

Bibliotheken en studentenzaken

In Leiden zijn ook de bibliotheken en de Frontoffice Studentenzaken gesloten op 3 oktober.

Over het Leidens Ontzet

Op woensdag 3 oktober viert Leiden haar jaarlijkse feestdag: het Leidens Ontzet. Daarmee herdenken we dat het beleg van de Spanjaarden op 3 oktober 1574 werd doorbroken. Het verhaal gaat dat Willem van Oranje als beloning voor het moedige verzet de stad de universiteit schonk.

Meer informatie

De feestelijkheden beginnen al in het weekend voorafgaand aan 3 oktober. Raadpleeg de website van de 3 October Vereeniging voor een overzicht van de activiteiten. Op 3 oktober kunt u aansluiten bij de 3 October University van de Universiteit Leiden: openbare colleges door topwetenschappers, dit jaar in het Van der Werfpark. Een fijn feest gewenst!