INFORM dag over EU gegevensbeschermingsrecht

Op vrijdag 2 november 2018 organiseert, eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie van de Universiteit Leiden een eendaags congres over het nieuwe EU gegevensbeschermingsrecht dat eerder dit jaar van kracht werd.

Het congres (in het Engels) zal zich richten op de EU Algemene Verorderning Gegevensbescherming (AVG) en rihctlijn 2016/680 voor het verwerken van strafrechtelijke persoonsgegevens (ook wel de Richtlijn Politiegegevens genoemd). Een programma voor het congres is hier te vinden.

Dit congres is bedoeld voor een algemeen publiek, inclusief mensen die in hun werk met persoonsgegevens te maken hebben en mensen die geïnteresseerd zijn in hun rechten en de vraag wat bedrijven en overheden wel en niet met hun gegevens mogen doen. Hoewel de lezingen tijdens het congres vooral juridische onderwerpen betreffen, zijn niet-juristen van harte uitgenodigd het congres bij te wonen. Ook studenten (rechtenstudenten en andere studenten) zijn van harte welkom deel te nemen.

Deelname aan het congres is gratis. Voor de deelnemers is er een lunch en een borrel naar afloop. Gelet op het beperkte aantal plaatsen is registratie verplicht. Voor registratie of verdere vragen kunt u een berichtje sturen naar mw. Regina Noort (elaw@law.leidenuniv.nl) (secretariaat) or dhr. Georgios Stathis (g.stathis@law.leidenuniv.nl) (conference coordinator).

Registratie is nu geopend!

Wat? 1-daags congres over EU gegevensbeschermingsrecht
Wanneer? Vrijdag 2 november 2018 (hele dag)
Waar? Lorentz zaal (A1.44), Faculteit Rechtsgeleerdheid, Universiteit Leiden