Derde jaarlijkse ‘Law and Development Research Network’-conferentie 19 t/m 21 september 2018

Van 19 t/m 21 september werd de derde jaarlijkse ‘Law and Development Research Network’-conferentie gehouden in het Museum Volkenkunde in Leiden.

Deze driedaagse conferentie ging op woensdag 19 september van start en werd georganiseerd door het Van Vollenhoven Instituut voor Recht, Bestuur en Samenleving. Aan de conferentie namen 128 wetenschappers uit 29 verschillende landen deel. Tijdens de conferentie werden in totaal 77 papers gepresenteerd, er vonden zes plenaire sessies plaats en drie werkgroepen.

Foto: Bernardo Almeida

Net als de twee voorgaande conferenties van het Law and Development Research Network (LDRN) ging deze conferentie in op de rol van het recht bij de aanpak van problemen op het gebied van ontwikkeling en bestuur. Het thema van deze conferentie ‘Interfaces’ richtte zich zowel op de breedte als op de interdisciplinariteit van het vakgebied ‘Law and Development’. Hier ontmoetten rechtsgeleerdheid en sociale wetenschappen elkaar, mensenrechtenstudies ontmoette politieke economie, rechtsantropologie ontmoette het internationaal recht. Hoewel deze interdisciplinariteit complicerend is, genereert het ook synergiën. De conferentie richtte zich op beide aspecten en heeft geresulteerd in inzichten en aanbevelingen, relevant voor zowel praktijk als wetenschap.

De derde jaarlijkse conferentie van het Law and Development Research Network ‘Interfaces’ werd mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken, het Leiden University Centre for the Study of Islam and Society en LeidenGlobal.

Programma van de conferentie

Overzicht van Penals, Papers, en Werkgroepen