’Raam op Rusland’ komt naar Leiden

Het journalistencollectief Raam op Rusland gaat voor de komende drie jaar een alliantie aan met de opleiding Russian and Eurasian Studies. Het doel hiervan is om het onderzoek naar maatschappelijke en politieke ontwikkelingen in Rusland te stimuleren. Volgens journalist Hubert Smeets, één van de drijvende krachten achter de samenwerking, ’is over de noodzaak hiervan sinds de ramp met de MH17 geen discussie meer nodig’.

De samenwerking moet ertoe leiden dat studenten Rusland minder zien als studieobject en meer als ’een levend land, dat echt bestaat en dat invloed heeft op ons’. Dat wil Smeets bewerkstelligen door discussies en lezingen te organiseren; in de eerste plaats voor docenten en studenten, maar ook buitenstaanders moeten welkom zijn. Daarnaast krijgen studenten de kans om stage te lopen bij Raam op Rusland-webredactie.

Lees het volledige artikel bij Leidsch Dagblad