Honours Classes voor masterstudenten

Vanaf aankomend studiejaar is het mogelijk om een Master Honours Class te volgen. Wil jij je creativiteit, innovatiekracht en vaardigheden vergroten? Meld je dan aan voor de Master Honours Class.

In de afgelopen jaren heeft de Honours Academy het extracurriculaire Leiden Leadership Programme (LLP, 20 EC) en het International Leiden Leadership Programme (ILLP, 5 EC) ontwikkeld, waarin de focus ligt op persoonlijke ontwikkeling. Door het Onderwijsberaad, het Leids Assessoren Overleg en individuele studenten is de wens geuit om naast het LLP een master honoursonderwijs-aanbod te ontwikkelen dat interdisciplinair van aard is, naar analogie van de Honours Classes voor bachelorstudenten.

Honours Classes op masterniveau

Master Honours Classes zijn gericht op het verder stimuleren van creativiteit, innovatiekracht en attitudes en vaardigheden die studenten opleiden tot de kennisproducenten van morgen. In Master Honours Classes zullen studenten daarom aan de slag gaan met kennis en inzicht van buiten hun eigen vakgebied en zullen zij in een multidisciplinaire groep de meerwaarde van interdisciplinair werken voor hun toekomstige carrière ondervinden. Het onderwijs fungeert daarnaast als proeftuin: docenten krijgen de ruimte te experimenteren met vernieuwende onderwijsvormen, worden aangemoedigd de meest recente inzichten uit hun vakgebied in hun onderwijs te verwerken en de samenwerking met maatschappelijke partners wordt actief opgezocht.

Aanbod Master Honours Classes 2018-2019

De Honours Academy biedt in het academisch jaar 2018-2019 twee Master Honours Classes aan:

De Master Honours Classes hebben een omvang van 10 EC en lopen van november tot en met april. De classes zijn toegankelijk voor gemotiveerde en goed presterende masterstudenten afkomstig uit alle masteropleidingen van de Universiteit Leiden. Selectie vindt plaats op basis van studieachtergrond, cijfers en motivatie.

Interesse? Meld je dan uiterlijk 30 september aan. Aanmelding is mogelijk via onderstaande QR-code.

Aanmelden Master Honours Class