Alban Mik aangesteld als nieuwe onderwijs- en onderzoeksmedewerker Staats- en bestuursrecht

Mr. Alban Mik is vanaf 15 augustus 2018 aangesteld als nieuwe onderwijs- en onderzoeksmedewerker bij de afdeling Staats- en bestuursrecht van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden.

Als onderwijs- en onderzoeksmedewerker zal Alban Mik de vakken 'Beginselen van de Democratische Rechtsstaat' en 'Inleiding Bestuursrecht' doceren, alsmede de coƶrdinatie van het vak 'Constitutionele vraagstukken in een Europese context' verzorgen. Bovendien zal Mik vanuit de afdeling Staats- en bestuursrecht de rol van docenttutor bij LLP op zich nemen. Verder zal hij een groot deel van zijn tijd besteden aan het doen van onderzoek, met een voorstel voor een proefschrift als einddoel.

Mik studeerde in januari 2018 cum laude af als rechtsfilosoof aan de Universiteit Leiden. Zijn scriptie ging over de gevaren van de democratie en hoe deze te bestrijden. Zijn inspiratie en vertrekpunt hierbij was Alexis de Tocquevilles 'Over de Democratie in Amerika'. Tijdens en na zijn studie heeft hij bovendien als student-assistent en piekdocent de vakken 'Inleiding Recht' en 'Grondslagen van het Recht' verzorgd voor de afdeling Encyclopedie van de Rechtswetenschap.