Ruimterecht tijdens Staatsbezoek Koninklijk paar aan Luxemburg

Op donderdag 24 mei 2018 hebben Tanja Masson-Zwaan van het Internationaal Instituut voor Lucht- en Ruimterecht en haar collega Mahulena Hofmann van de Universiteit van Luxemburg Koning Willem Alexander en Koningin Maxima en de Groothertog en -hertogin van Luxemburg mogen toespreken tijdens het Staatsbezoek van het Koninklijk paar aan Luxemburg.

Zij hebben het ruimterecht onderwijs aan hun universiteiten en hun academische samenwerking toegelicht, en hun Leidse en Luxemburgse studenten hebben de juridische aspecten van ruimtemijnbouw en het werk van The Hague Space Resources Governance Working Group gepresenteerd. Ruimtemijnbouw was het thema van het bezoek aan de campus Belval van de Universiteit van Luxemburg, waar ook het bedrijf ispace en een technische school hun werk presenteerden.

Mahulena Hofmann, Gabrielle Leterre en PJ Blount vertegenwoordigen de Universiteit van Luxemburg, terwijl Ida Ayu Tita, Andrea Capurso en Tanja Masson-Zwaan de Leidse Universiteit vertegenwoordigen tijdens het Staatsbezoek. © 2018 RTL / René Scho